Zwroty i reklamacje
Zwrot lub zamiana zakupionych towarów
- Strony dopuszczają możliwość zwrotu lub wymiany towaru bez wskazania przyczyny przez Klienta wyłącznie za zgodą Sprzedawcy i wyłącznie w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia sprzedaży, o ile towar nie jest uszkodzony, nie nosi śladów używania a jego opakowanie jest nienaruszone.
- Zwrotowi lub wymianie nie podlegają artykuły elektryczne i elektroniczne.
- W razie skorzystania przez Klienta z uprawnienia wskazanego w punkcie 1, Klient na własny koszt przesyła Sprzedawcy towar, który musi być kompletny i fabrycznie zapakowany, dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym. W razie przesłania towaru w innym stanie i opakowaniu Sprzedawca może go nie przyjąć i odesłać Klientowi na jego koszt.
- Towar należy odesłać wraz z prawidłowo wypełnionym formularzem zwrotu towaru. Formularz dostępny jest w sekcji "Pliki do pobrania"
Reklamacje
- Niniejsze postanowienia regulują w sposób wyłączny uprawnienia Klienta wynikające z jakiejkolwiek niezgodności towaru z umową sprzedaży, w tym uprawnienia z gwarancji i rękojmi.
- Uprawnienia Klienta wynikające z rękojmi trwają przez okres dwunastu miesięcy od dnia sprzedaży towaru. Wady towaru należy zgłaszać w oddziale handlowym Sprzedawcy lub w jego centralnym Dziale Reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wykrycia.
- Rękojmią nie są objęte towary o których wadliwości Klient wiedział ani towary sprzedawane w ramach wyprzedaży.
- Do zgłoszenia reklamacji powinien zostać załączony, prawidłowo wypełniony, formularz reklamacji. Formularz dostępny jest w sekcji "Pliki do pobrania". W razie otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego Sprzedawca może zwrócić się do Klienta z żądaniem uzupełnienia danych niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji. W takim wypadku do czasu uzupełnienia wymaganych danych wszelkie działania Sprzedawcy związane z reklamacją mogą zostać wstrzymane a jakiekolwiek terminy obowiązujące Sprzedawcę ulegają zawieszeniu i biegną dalej po uzupełnieniu wymaganych danych.
- W ramach roszczeń reklamacyjnych Klient może domagać się nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy, a w przypadkach przewidzianych prawem (w szczególności jeżeli naprawa lub wymiana byłaby niemożliwa) żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. O ostatecznym sposobie usunięcia wady decyduje Sprzedawca.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czas rozpatrzenia reklamacji w zakresie w jakim jest ono uzależnione od przekazania informacji od jakiegokolwiek podmiotu którego informacje są niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, a w szczególności producenta lub innego podmiotu od którego Sprzedawca nabywa towar.
- W celu dochodzenia roszczeń reklamacyjnych Klient jest zobowiązany przesłać kwestionowany towar na swój koszt i ryzyko, jeżeli Sprzedawca zgłosi taką potrzebę.
- W przypadku częściowego uznania reklamacji i przyjęcia zwrotu części towarów, Sprzedawca uprawniony jest do odliczenia od kwoty podlegającej zwrotowi Klientowi kwoty odpowiadającej wartości towarów zatrzymanych przez Klienta. W przypadku uznania reklamacji towarów sprzedawanych za pobraniem kaucji, rozliczenie reklamacji uwzględnia zasady rozliczenia tych opłat.
- Gwarancja udzielana przez Sprzedawcę jest udzielana wyłącznie na zasadach określonych przez producenta towaru, przy czym w razie sprzeczności z postanowieniami Regulaminu decydujący jest Regulamin.
- Klient zobowiązuje się do pokrycia wszelkich kosztów reklamacji towaru, która okazała się niezasadna.
- W przypadku, w którym w wyniku negatywnego rozpoznania reklamacji Sprzedawca oddaje Klientowi zareklamowany towar Klient jest zobowiązany ten towar odebrać w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie dłuższym niż 30 dni. Przekroczenie tego terminu będzie poczytywane za wyrażenie przez Kupującego zgody na likwidację przedmiotu reklamacji przez Sprzedawcę bez odszkodowania.